joi, 26 octombrie 2017

Orice feedback e mai bun decât nici un feedback

... decât că nu este chiar așa. Exact! Așa am zis și eu când m-am gândit că aș putea să cumpăr un aspirator inteligent (calitate cu caracter variabil în ceea ce mă privește). Am cercetat oferte și specificații tehnice și într-o lună am ales câțiva candidați, câștigător a ieșit X. L-am luat acasă, dar, ca de obicei, socoteala de pe hârtie bate filmul: manual de utilizare mai vag, încă nu mi-a fost dat să văd. Sigur, nu-mi amintesc sa fi consultat vreodată un manual de Windows, ori al unui telefon mobil, dar aspiratorul ăsta m-a dovedit: am ajuns să caut tutoriale pe net.

     N-am găsit decât în rusă și fără subtitrare, moment în care google translate, așa ciuntit cum este, a fost că o izbăvire, dar, cu toate că am deslușit cate ceva despre minunea tehnicii care este aspiratorul meu neieftin, încă mai am o mulțime de accesorii cu care nu știu ce naiba să fac. Știu ce-ar trebui să facă aspiratorul cu ele, mai puțin cum să le plasez eu corect astfel încât măgăoaia să funcționeze   Ce as reproșa importatorilor? Faptul că abia după ce cumperi produsul afli că unele accesorii sunt de unică folosință, că nu se găsesc chiar peste tot, așa cum se găsește aspiratorul ăsta, că " manualul" de utilizare este o fițuică scrisă cu litere atât de mărunte încât chiar este o provocare să îl citești și este atât de generic încât unele dintre accesoriile modelului pe care îl dețin nu sunt descrise. Pe site-ul producătorului, cam același lucru, nimic în plus. După o săptămână, m-am încumetat să o iau de la capăt, să recitesc instrucțiunile și să revăd tutorialele. N-am pierdut mai mult de câteva ore, dar, de returnat nici nu se mai punea problema. Am folosit in timpul asta singura funcție descrisă limpede în prețioasele indicații, și, deși aș fi putut să încerc să-l folosesc pe bâjbâite, am preferat să nu: e mult prea scump să-l stric cu încercări, așa că de-aia mi se pare de neînțeles de ce la un produs destul de costisitor nu exista manualul ăla pentru tonți, iar ăla care este arată că o fițuică scrisă cu purici, iar imaginile care ar putea să deslușească misterul punerii în funcțiune a hărăbaiei sunt atât de mici, încât abia disting ce e in poză. Nu înțeleg zgârcenia asta in ceea ce privește instrucțiunile alea, și de ce un manual care sa acopere zece game de produse. Dacă diferențele dintre modele ar fi minore, nu ar fi bai... Cumpăr crezând că m-am documentat suficient, iar la deschiderea cutiei surpriză!

Un comentariu:

  1. Pfff asa am si eu un aspirator...ce-i drept functia de baza...adica aspiratul e foarte buna, insa nu stiu de ce are un loc pentru baterii, ca doar nu aspira singur dar recunosc ca e vina mea ca nici nu m-am documentat si m-am multumit sa il folosesc asa. Recent insa am luat un obiectiv nou pentru aparatul foto si nu reuseam nici macar sa il asamblez, imi venea sa plang de nervi, ajunsesem sa cred ca nu se potriveste aparatului si ma ingrozea returnarea, pana la urma m-am uitat pe youtube si l-am dovedit :))

    RăspundețiȘtergere

Nu voi publica niciodata insulte, obscenitati, comentarii scelerate.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...